Torcătoarea

torcatoarea

Când am văzut caierul ei, cât un brad de Crăciun, am crezut că e de vânzare. Dar nu, era un caier ca oricare altul, așa obișnuiește ea să toarcă, dintr-o căpiță de fân!
Face șosete și le pune pe ață, la poartă. Le vinde. Cu 30 de lei perechea. Lâna a luat-o de la niște vecini care vroiau s-o ardă. A spălat-o, o toarce și o face ciorapi. Mâinile ei nu stau degeaba.

Și mama împletește ciorapi și cipici de umblat prin casă. Apoi le împarte la rude, la cunoscuți, la prietenii care o ajută.

Cred că în lâna ciorapilor, mamele noastre împletesc gânduri. Când îi porți, ele intră prin pielea ta și te încălzesc.

4 gânduri despre “Torcătoarea

  1. Am citit articolul d-voastra despre parintele Schlattner. L-am cunoscut pe Aiud.
    Mama mea nu implesteste gandurile la care va ganditi aici. Gandurile ei sunt de alta natura, si alta substanta.
    Sarbatori fericite!

  2. Cred că împletim gânduri, sentimente și emoții în toate obiectele lucrate manual. Ating obiectele lucrate de bunica pentru mine și îi simt iubirea, mă simt ocrotită ca într-un cocon.fermecat.

Lasă un răspuns

