Să ai curaj să crești în umbra marilor stejari

S-au rebranduit, s-au reinventat şi nu numai că au trecut cu bine peste criză, dar chiar au crescut şi au cunoscut succesul. Vorbim despre mai multe firme clujene care reprezintă un fel de „nou val” şi în ceea ce priveşte succesul economic al oraşului.

Branduri ca Panemar, Plantextract, Cosmetic Plant, Carmangeria Moldovan sunt doar câteva dintre exemplele care demonstrează că o muncă susţinută, dublată de inovaţie, atenţia de a oferi produse şi servicii de calitate, dar şi apelul la specialişti sunt o reţetă care îţi asigură nu numai supravieţuirea pe o piaţă cu o concurenţă acerbă, ci şi un loc în inima clienţilor care te răsplătesc cu fidelitatea lor.

Ce au în comun toate aceste afaceri menţionate? Faptul că au refuzat să rămână anchilozate în trecut şi că au venit mereu cu ceva nou. Şi au demonstrat că nu numai produsul contează, ci şi spaţiul în care îl vinzi, cum îl vinzi şi ce alte servicii oferi clienţilor care îţi trec pragul. Chiar dacă asta înseamnă inclusiv promovare online şi apelul la mult utilizata reţea de socializare facebook. Oamenii de afaceri care au pariat pe acest gen de relansare, de reinventare recunosc că totul e un mare risc şi se face cu investiţii şi muncă serioasă, dar şi că rezultatele se văd, iar satisfacţia oferită de clienţii mulţumiţi este imensă.

Numai în acest fel afacerile pot merge mai departe în secolul XXI, dacă pui nevoile clientului pe primul loc. Şi acest lucru trebuie să se regăsească în magazinele care trebuie să fie medii „prietenoase” cu cumpărătorii, în produsele care trebuie să fie de calitate, să aducă mereu ceva nou, să folosească descoperirile ştiinţifice de ultimă oră, dar în acelaşi timp să păstreze din tradiţie.

A început într-un oraș unde există o fabrică renumită de cosmetice și a creat un nou brand. Făbricuța lor este undeva în partea de Vest a orașului, iar produsele au luat premii internaționale pentru eficiență și inovație. Despre cum e posibil să crești chiar și la umbra marilor stejari, am discutat cu Susana Laszlo, director general Cosmetic Plant Prodcom SRL.

Care a fost istoria de început a firmei, de unde a venit curajul de a porni o nouă fabrică de cosmetice într-un oraș care avea deja una de renume?

Deoarece în oraş există deja o fabrică de cosmetice, decizia de a porni o afacere în acest domeniu nu a fost una uşoară. Totul s-a întâmplat cumva de la sine, după ce mama mea s-a pensionat. Fiind o persoană foarte activă, şi-a dat seama repede ca viaţa de pensionara nu o satisface. Având în vedere pregătirea ei de farmacista şi experienţa de peste 20 de ani în cosmetologie, a mizat pe convingerea ei ca natura poate conferi o putere suplimentară ştiinţei în crearea unor produse cosmetice de calitate la un preţ accesibil. A împrumutat suma de 1.000 de dolari de la o prietenă şi s-a pus pe treabă.

În scurt timp s-au născut primele reţete de creme bazate pe ingrediente şi extracte naturale. Faptul că acestea sunt şi la ora actuală printre cele mai îndrăgite creme Cosmetic Plant probează corectitudinea previziunilor mamei mele şi a încrederii ei în puterea miraculoasă a naturii.În mod cert, începutul nu a fost uşor. Lucra la început singură, într-o clădire de 35 – 40 mp, cremele erau create în serii mici, iar etichetele scrise de mână. Primul nostru malaxor a fost confecţionat de către un inginer clujean dintr-o oală de fiert rufe.

Cine sunt creatorii din spatele produselor de succes de la Cosmetic Plant?

Avem norocul de avea o echipă bine închegată, care combina în mod eficient experienţa şi înţelepciunea unei chimiste old school care lucrează la noi aproape de la începuturile firmei, cu entuziasmul şi fantezia generaţiei tinere de specialişti în domeniu.

Numărul angajaţilor firmei fiind relativ redus şi fluctuaţia personalului aproape inexistentă (majoritatea angajaţilor lucrând la noi de 10 – 15 ani), formăm o adevărată familie. Ideile sunt discutate şi dezvoltate în echipă, părerea colegilor de la vânzări, export şi marketing fiind la fel de importantă în dezvoltarea unui produs de succes. Putem deci afirma cu încredere că rezultatele obţinute sunt rodul muncii întregii echipe Cosmetic Plant.

Cremele cu celule stem din plante sunt produsul dvs revoluționar. Explicați-ne puțin de unde ideea și cum a fost primit de public?

Ideea folosirii celulelor stem vegetale provenite din diverse plante în industria cosmetică este într-adevăr o idee relativ recentă din ultimii 3-5 ani. Nu este un secret nici faptul că însăşi Prima Doamnă a Americii, Michele Obama, şi multe vedete hollywoodiene folosesc crème antirid bazate pe celule stem vegetale.

Dar, ideea noastră de a folosi celule stem vegetale din muguri de argan putem să o considerăm într-adevăr inovatoare, fapt confirmat şi de medalia de aur câştigată de cremă GreenStem antiaging de zi matifianta cu SPF15 la World Quality Selections 2014, Bruxelles, cel mai important concurs internațional de calitate a produsului din lume organizat de către Monde Selection. Celulele stem vegetale din muguri de argan sunt capabile să protejeze şi să vitalizeze cele mai preţioase celule stem ale pielii. Conform testelor efectuate, prin aplicare de 2 ori / zi, extractul de celule stem din muguri de argan este capabil să reducă adâncimea ridurilor cu până la 26% şi să crească densitatea pielii cu 12%.

Un alt atu al cremei GreenStem este şi faptul că a fost creat pe baza unei reţete moderne, care nu conţine parabeni, parafini, siliconi sau coloranţi. În plus, efectul matifiant al cremei este conferit de un produs natural: pudra de orez. Acest detaliu este foarte important, deoarece de obicei în industria de cosmetice se folosesc componente sintetice pentru obţinerea efectului de matifiere!Gama GreenStem a fost primită pozitiv de către clientele din România, iar interesul a crescut şi mai mult în urma medaliei de Aur câştigate. Ponderea gamei GreenStem în vânzările magazinului nostru online s-a triplat în urma câştigării premiului. De asemenea, am fost foarte mândri să aflăm că în urma lansarea ştirii, crema GreenStem câştigătoare a dispărut în câteva zile de pe rafturile farmaciilor şi magazinelor partenere din Cluj, colegii de la vânzări lucrând contra cronometru să realimenteze stocurile partenerilor noştri.

De unde vă luați materia primă?

Lucram atât cu furnizori interni, cât şi externi. Din ţară procuram în primul rând ingredientele naturale clasice, cum ar fi extractele de gălbenele, măceşe şi muşeţel, respectiv uleiul de catina. Ingredientele exotice cum ar fi extractele bio de ulei de măsline, extractul bio din frunze de măslin, celulele stem extrase din muguri de argan, uleiul de argan bio sau extractul de aloe vera provin bineînţeles din import. Pentru a asigura produselor noastre ambalaje de calitate, majoritatea acestora (aproximativ 90%) provin şi ele din străinătate. Furnizorii noştri principali sunt din Germania, Italia, Grecia, Marea Britanie, Ungaria şi Slovacia.

Ce i-ați sfătui pe tineri, sau în general pe oamenii de afaceri, ce fel de atitudine trebuie să ai în afaceri ca să reușești? Câtă inovație și câtă transpirație e nevoie pentru reușită?

I-aş sfătui pe tinerii oameni de afaceri să aibe încredere chiar şi în cele mai îndrăzneţe idei şi să fie intransingenti în realizarea practică a acestora. Practica demonstrează că multe idei considerate fanteziste au devenit succese remarcabile. Dar, să nu uităm nici faptul că în afaceri ai nevoie de 5% inspiraţie şi 95% transpiraţie pentru a reuşi!

Ce avantaje oferă Clujul în privința afacerilor tinere?

Orice afacere tânără comporta un mare risc şi dacă condiţiile socio-economice şi culturale nu le susţin, şansa de reuşită este compromisă. Din acest punct de vedere, Clujul reprezintă un mediu stimulant pentru orice afacere tânără, fiind la ora actuală un centru economic important, în plină dezvoltare. De asemenea, Clujul este un puternic centru universitar, oferind astfel forţa de muncă înalt calificată pentru cele mai diverse domenii de activitate.

Să nu uităm nici faptul că municipiul Cluj-Napoca a câştigat titlul de European Youth Capital 2015, ceea ce vă atrage cu siguranţă trafic şi atenţie asupra oraşului nostru şi asta oferă multe oportunităţi de afirmare pentru diverse afaceri noi.

Ce greutăți întimpină un nou producător și ce nu merge bine în mediul nostru de afaceri?

La ora actuală producătorii din toate ramurile economice se confrunta încă cu probleme de criză. În ceea ce priveşte industria cosmetică, greutăţile provin de exemplu din constrângerile impuse de diverse reglementări pentru care nu întotdeauna ni se oferă şi soluţia rezolvării lor. Mă gândesc aici la faptul că testările impuse nu se pot realiza în ţară, deoarece nu exista laboratoare specializate.

De asemenea, exista constrângeri cantitative la achiziţia de materii prime. În plus, marii producători beneficiază de rabaturi la preţul de achiziţie, favoare de care noii sau micii producători sunt privaţi.

În afară de problemele legate strict de producţie, mulţi producătorii autohtoni se confrunta şi cu probleme legate de promovarea şi desfacerea produselor lor. Toată lumea este conştientă de faptul că marile branduri internaţionale pot fi promovate mai agresiv. Ar fi de dorit ca producătorii autohtoni să îşi poată şi ei promova mai intens produsele.

Producătorii autohtoni sunt defavorizaţi şi la capitolul prezenţei în marile lanţuri internaţionale de hyper- şi supermarketuri, unde condiţiile impuse de acestea nu sunt tocmai favorabile pentru mulţi dintre aceştia.

Articolul a fost publicat în Transilvania Reporter

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s