Poze vechi

Ei sunt ai mei. Cei vechi.

Prima este Matilda Hurezeanu, străbunica mea. O femeie sobră, umblată prin străinătate, bogată și mama zice: rea.

Cea mai tare poză pe care am văzut-o vreodată: bunica Valerica și bunicul Titi și lângă ei, Burnaz – cu ochii scoși! Le furase ceva!

Apoi sunt ei toți, frații mamei cu bunica și cu cine o mai fi că nu mai putem desluși de sub cerneală.

Stau adunați lângă gard, un mănunchi de suflete pe care le iubesc. Dintre ei, doar mama, Mina, și sora ei Olga mai sunt lângă noi.

Apoi, cred că e bunica Valerica cu care mama seamănă mult și eu cu ele. Așa-i? Vă rooog, vreau să semăn cu bunica Valerica! Are un zîmbet atât de frumos! Este în pământ de când avea 36 de ani. Vreau să semăn cu ea. măcar pe aproape…

Și ultimul, mutilat de fotoshop-ul rural, ca să dea bine pe cruce, bunicul meu dispărut la Cotul Donului, știți voi…

De fiecare dată când se auzea că au mai apărut prizonieri din Siberia, mama se agita și suna pe toată lumea… ani la rând țin minte cum se zbătea să afle cine a mai fost găsit și dacă…

Vă dați seama că nu.

Lasă un răspuns

