Craiova văzută din car

În vara asta mi-am dus copilul să vadă Craiova. Citise poeziile lui Sorescu și i se părea fabuloasă urbea oltenescă. Mama și cu ăilalți, nu, nu îndrăgesc orașul ăsta. E peste puterile lor!

Păi cum să-i placă mamei cînd i s-a întîmplat ce i s-a întîmplat în piața din Craiova! S-a dus acum cîțiva ani să cumpere vinete. Se zvonea că sînt mai ieftine la ei. Și, cînd colo, s-a trezit fără portmoneu. I-l șterpeliseră! N-a mai luat vinete, s-a dus la autogară și mai că a plîns acolo, s-o vadă lumea, că nici bani de rată să ajungă acasă nu mai avea. S-a milit șoferul și a luat-o, dar umilința pe care a suferi-o maică-mea nu putea fi uitată, în veci!

Ei, dar am luat-o cu binișorul, că mergem la biserici, la cimitir, unde e sora ei mai mare… că mîncăm înghețată! Și cînd am zis înghețată, gata! N-a mai stat pe gînduri. Are mama o slăbiciune pentru înghețată ceva de neînchipuit!

Dar ne-a plăcut! Frate, cre-că a fost o zi norocoasă de ne-a plăcut Craiova! Ne-au plăcut clădirile vechi, amintesc de Turnu Severin și de orașele-porturi, deși nu e, mi-a plăcut piața centrală, mare luminoasă, caldă. Ce mai, mi-a plăcut!

Centrul, se înțelege! Ia de vedeți și voi!

P.S Chiar și mama după ce a mîncat înghețata a zis că hai, treacă de la ea, s-a mai îndreptat 🙂 orașul!

Un gând despre “Craiova văzută din car

  1. Am vizitat si eu Craiova la sfarsitul lui august. Centrul merita vazut. Ghidul ne-a spus: sa vedeti orasul Olgutai Vasilescu… Unii au inteles ce mare bucurie este sa ai un primar pesedist… Si eu care stiam ca Craiova este orasul unui pedelist penal… Cert este ca vechile si frumoasele cladiri nu au legatura cu niciun partid posdecembrist… Oricum, intamplarea mamei tale reaminteste vechea zicere ca ”olteanu-i ot”, indiferent de culoarea politica…

Lasă un răspuns

