Părinții români despre copiii rămași acasă

Reportajul despre copiii români ai căror părinți sînt plecați la muncă în străinătate a stîrnit emoție în țară, dar mai ales în străinătate. O asociație de la Milano, alta din Roma și alți români din Grecia au dorit să comenteze noua lege și situația în care se află.

De 1 iunie, la Roma a avut loc o conferință pe această temă, iar majoritatea românilor participanți, deși au recunoscut gravitatea problemei consideră că o lege care să-i condamne pe părinți nu este o soluție și cer urgent blocarea ei la Camera Deputaților.

Am ales însă un comentariu care mi-a plăcut prin sinceritatea lui, greșelile cu care este scris arată condiția omului nevoit să-și caute o pîine prin lume, dar și dorința lui de a comunica ce crede cu prețul efortului de a scrie rîndurile de mai jos.

noi muncim pt copii

nina (93.41.220.xxx) 2012-06-03 06:05:43
Noi am plecat din tară si nea lăsat copii acas că să muncim străinătate .căci în tară nu ai unde să muncesti . si cînd găsăsti un loc de muncă te plăteste cu 4000 pe lună din care tr să plătesti abonament si pachetul carel iei îti rămîne 1500 poate trăi unroman cu acesti bani . au aprobat o lege fără nici un sens . de ce nu fac o lege care să poată ajuta pe cei săraci care vor să muncească .dar pe parlamentari nui interesează de asta căci ei au bani de se joacă cu ei eu am încercat să mă duc acas căci îmi pusasăm un ban deoparte ,am stat 2 ani ăn tară cît am avut din bani care iam strîns după aia am venit din nou aici pt că nu aveam ce să mai mîncăm .copii la scoală le cer bani mereu .Cum poti tine un copil la scoală dacă tr să le dai bani mereu . plus că tr să plătesti lumina de cumperi de mîncare si butelia so_ncarci .Să_mi spună mie un parlamentar dacă el poate trăi cu bani astea. vă multumesc

Am să-i spun Ninei că ei, parlamentarii, nu pot trăi cu bani atît de puțini (Nina a vrut să scrie 400 de lei), dar nici nu le putem cere să trăiască la fel ca noi. Însă ce le putem cere este să muncească de banii cu care îi plătim și să conceapă legi care nu doar să pedepsescă, ci să și ofere soluții.

3 gânduri despre “Părinții români despre copiii rămași acasă

  1. sunt o mama care a plecat cu copilul de acasa,dar el avand 16 ani,nu s a putut acomoda ,i am acceptat dorinta de a se intoarce,insa niciodata n am sa ma pot ierta ca nu m am intors cu el.
    multi m au incurajat e mare,poate mai multi m au condamnat insa nimeni nu v a reusi sa ma condamne m.ai mult ca mine.Au trecut 5 ani,e mare,student,insa odata cu trecerea timpului rana din sufletul meu sangereaza mai tare.
    Suntem condamnati de toti,capsunari,lasi,inconstienti etc dar pe directorul care mi lua 100 de dolari doar sa mi puna o stampila ca postul de invatator e liber,pe cel care ia o pensie de handicapat ptr ca a avut cunostinte,pe nerusinatii circari din parlament ,pentru ca asta sunt,pe ei nu i judeca nimeni,sper din suflet sa i judece copiii nostri,sa nu fie lasi ca noi,ca am incercat sa ne castigam existenta,lasi ca ne am lasat condusi de circari si am acceptat mita si umilinta in propria tara.

    1. Multumesc pentru mesaj. As vrea sa vorbim despre asta.Dacă vreti sa povestiti experienta dvs, poate ar intelege mai mult și alții din ea. Adresa mea de mail este rhurezean@yahoo.com
      Trebuie să vă spun că mă doare să știu că sunt sute de mii de copii singuri, mă doare să știu că sunt părinți care sufera departe de ei și mă scoate din sărite faptul că nimeni nu face nimic pentru a schimba lucrurile.

      1. Si eu va multumesc ca mi- ati cititcomentariul in scurt timp!
        Tema asta e foarte sensibila pentru mine,pentru ca de fiecare data nu mi pot stapani lacrimile,cand scriu despre tema asta.
        Am un blog plecarinedoritewordpress,de foarte scurt timp,dar nu ma pricep asa bine la calculator,si nu stiu daca comentariul meu va fi citit ,blog in care incerc sa conving mamicile sa si tina copiii langa ele,indiferent cat de greu e aici,eu am pierdut anii adolescentei fiului meu ,i -am inteles reactiile fata de noi si am incercat sa i raspund cu blandete la ele,nu stiu cat am si reusit ….

Lasă un răspuns

