Presa s-a enervat. Realitatea nu i se supune!

După ce televiziunile au tocat o săptămînă la rînd bacalaureatul şi au încercat să-i scoată vinovaţi pe Băsescu, pe Funeriu, pe Boc şi pe Elena Udrea, cea din urmă care n-a luat nici ea bacul cu mult peste 7! Ei bine, stîngaci, cu oţăreală, titluri exagerate, cu morgă şi asistenţă selectă, din studiouri s-a dus o luptă teribilă, alimentată continuu de politicieni, pentru a interpreta rezultatele de la bacalaureat ca un eşec al ministrului şi al actualei puteri.

Titlurile au fost ridicole: puterea actuală a distrus ţara, acum ne distruge şi copiii, au pus la pămînt sănătatea, acum au spulberat şi educaţia, culminînd cu emisiunea în care puterea era trasă la răspundere pentru sinuciderea unui copil din Arad şi încă vreo două tentative.

Din cînd în cînd intra şi un reporter care alimenta aberaţiile cu altele proaspete, din clădirea ministerului. Reporteriţa transmitea de pe teren senzaţionalele năzbîtii ale ministrului Funeriu: cum a făcut o declaraţie de presă fără să răspundă la întrebări! şocant!; cum a citit, pentru prima dată şi în întregime, lista celor care au luat 10, şocant!; cum afişarea rezultatelor va fi grea, iar ziua – optimistă (ziua, nu estimarea zilei în care se va face afişarea)!

Se vedea cum fata se străduieşte să fie critică, dar e incapabilă să transmită un mesaj coerent şi se agăţa de nimicuri, făcea greşeli de exprimare şi, mai ales, de abordare, bîlbîieli şi poticneli.

Din studio, după multe bîlbe, i se mulţumeşte. Strădania de a găsi noi greşeli în prestaţia ministrului i-a fost remarcată, stupiditatea transmisiei nu mai contează!

Şi iată că atîta muncă a presei partizane, pentru a înghesui bacalaureatul pe gîtul lui Funeriu, pentru ca mai apoi să i-l scoată pe nas, a fost inutilă. Nu i-a reuşit!

Nu a reuşit să deformeze percepţia publicul asupra evenimentului: 72% dintre români, conform unui ultim sondaj, cred că examenul exprimă realitatea şi majoritatea consideră că vinovaţi de eşec sînt elevii care n-au învăţat, iar Funeriu a făcut bine organizînd astfel examenul. Doar 34% dintre ei cred că ministrul ar trebui să-şi dea demisia! Incredibil, striga moderatorul unei emisiuni, rezultate surprinzătoare, doamnelor şi domnilor, într-un sondaj comandat chiar de postul de televiziune, din povestea bacului vinovat nu iese Funeriu! Puterea a ieşit bine! Iată ce non-sens! Cum nu s-a supus realitatea Realităţii!

Acesta este un moment care ar trebui să pună presa pe gînduri. Dacă sfidezi evidenţele încercînd să politizezi şi să pui, chiar şi cînd nu e cazul, nereuşitele în cîrca unor oameni pe care nu-i suporţi, greşeşti.

Ministrul Funeriu are lipsurile lui, puncte din reformă întîrziate, slăbiciuni politice şi de orgoliu, dar bacalaureatul nu este eşecul lui. Este eşecul ultimelor decenii în care educaţia a fost ignorată.

Vă mai amintiţi că un singur ministru al Educaţiei şi-a dat demisia, în 20 de ani, şi a făcut-o pentru a obţine un buget mai mare pentru Educaţie? Anul următor gestului lui, bugetul a fost aşa cum şi-a dorit. Aşa schimbi realitatea, şi nu prin manipulări interesate.

Anunțuri

9 gânduri despre “Presa s-a enervat. Realitatea nu i se supune!

  1. eu una as da realitatea (si antenele!) in judecata pentru instigare (cred ca sunt dovezi pentru cateva sute de dosare de instigare), pentru atac la siguranta nationala, pentru calomnie, pentru muuulte… pacat ca nu se coboara nimeni la mintea lor. Sunt ridicoli. Dar periculosi.

  2. Din pacate, pentru cei mai multi dintre „realitatea (si antenele!)” meseria de om de presa echivaleaza cu „a canta dupa cum mi se spune sa pot lua leafa mare.” Sunt periculosi intr-adevar dar doar in masura in care sunt bagati in seama de public. In ultima vreme am observat ca tot mai multi tind sa nu inghita gogosile servite de ei la diferite emisiuni.

  3. Anul acesta ministrul Funeriu are meritul de a fi arătat pe şleau realul nivel al educaţiei româneşti, dar mă îndoiesc că dl Funeriu nu cunoştea lacunele sistemului educaţional românesc încă de anul trecut. În plus, demersul său în urma căruia procentul de promovabilitate al bacalaureatului s-a situat sub 50%, ne-a dezvăluit o situaţie care, în ultimul deceniu cel puţin, era cunoscută foarte bine de majoritatea, inclusiv de subsemnatul. Deci, care este ştirea?

    Desigur că sunt necesare soluţii şi de aceea mă întreb ce a făcut anul trecut, în aceeaşi perioadă, domnul ministru Funeriu.

    1. Exact asta a făcut ministrul Funeriu, a promovat o lege care să reformeze învăţămîntul pornind de la lacunele pe care le ştia. Legea s-a construit pe un Raport asupra educaţiei în care se prezentau problemele şi soluţiile, prezentat României în 2008. În 2009 s-a formulat o strategie naţională pe Educaţie, iar în 2010 s-a adoptat legea care să introducă soluţiile în sistem.

      Însă societatea românească a fost ocupată cu Iri şi Moni între timp, n-a observat că e nevoie şi de contribuţia ei la toate acestea.

      1. Da, 2008, 2009, 2010. Sosit-a şi 2011. Unde sunt rezultatele? Ceea ce am văzut anul acesta la examenul de bacalaureat nu poate fi catalogat decât într-un singur cuvânt: dezastru.Eu unul pun rămăşag că anul viitor lucrurile vor decurge exact în aceeaşi manieră, pentru că sistemul este unul mult prea alterat de o lipsă grosolană de educaţie specifică majorităţii, pentru ca o schimbare să fie în mod real implementată cu succes; iar viitorul, după cum se observă, nu este promiţător. Mărturisesc că aproape mi-am pierdut orice urmă de speranţă cu privire la suscitarea naţiunii şi revenirea ei pe un făgaş normal.

        În ciuda aşa-ziselor reforme iniţiate de ministerul Educaţiei, presupun că sunteţi la curent cu adevărata situaţie din teritoriu.

      2. În 10 ianuarie 2011 a intrat legea în vigoare. Cînd să vină rezultatele? Legea e în curs de implementare, rezultatele se vad după un ciclu de invăţămînt, dar toata societatea trebuie să participe la efortul de aplicare a reformei. Pentru început opoziţia contestă legea, sindicatele sînt nemulţumite iar universitarii spumegă pentru ca-şi pierd privilegiile. Rămîne de văzut cine e dispus să înţeleagă şi să pună umărul.

  4. Onest, vedeţi societatea participând la procesul de aplicare? Mediul universitar spumegă, da, îngreunând procesul; în puls, înseamnă că nu cunoaşteţi nivelul cultural sau dorinţa de cunoaştere ale generaţiilor „Ce vrei, bă?” (ca să îl citez pe CTP) care sosesc. Exact cum precizaţi în articol, principala problemă o constituie modul de abordare al elevilor, problemă generată de cauze binecunoscute.

    Repet, realitatea din teritoriu este antinomică celei de la ministerul Educaţiei, iar cât timp acest fapt va persista, din punctul meu de vedere lucrurile vor rămâne pe aceeaşi poziţie.

    Bacalaureatul din 2012 va arăta acest lucru din nou, în ciuda legii cu pricina.

  5. Ruxandra,

    Vorbim despre reformarea invatamantului, dar cred ca esecul de la bac e cam fara legatura cu vreo reforma. As zice, mai repede, ca e legat de un complex de factori… Familia nu are nici un rol in formarea elevului, parintii preferand sa se gandeasca ei la un viitor pentru copil, educarea lui sau pregatirea pentru viata fiind considerate auxiliare si facultative. Banii sunt dumnezeii lor, nu cartile. Peste asta se suprapune preocuparea profesorilor pentru aproape orice, mai putin meseria; ei stiu din experientele (multe) anterioare ca „merge si asa”… Si uite ca nu e deloc asa. Luni de zile profesorii instigati de catre liderii sindicatelor lor au fost mult prea ocupati sa ceara diverse, adica salarii. Ce performante au ei pentru acele salarii incepem sa vedem. „Apostolatul” nu mai e de actualitate, am inteles, dar nici macar elementarele datorii generate de salarii (meditatiile le las deoparte) vedem ca nu le sunt apropiate. Ce reforma ar fi capabila sa impuna familiei sa-si invete odraslele sa puna mana pe carte, ce lege ar putea inlocui cheful absent al multor profesori? Intre noi fie vorba, la bac subiectele (mai putin matematica unde n-am vazut cerintele) au fost cel mult de nivel mediu, asa ca rezultatele sunt chiar mai penibile; in special pentru profesori…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s