România reală este mult, mult mai jos decît vă închipuiți. Din nou despre Paul Pintea

Astăzi m-am întîlnit cu Paul (băiatul pe care încercăm să-l ajutăm cu plata chiriei). Ca să-i spun cum stăm, ce s-a strîns și cît ne mai trebuie. Dar și să iau de la el copii după documentele de familie, necesare însoțirii unei cereri de sprijin financiar de la o asociație. I-am transmis să faca acele cópii, după certificatele de naștere ale fetițelor și alte documente necesare. Nu m-am gîndit că poate e prea mult pentru el. Nu m-am gîndit. Pentru că nici măcar eu nu trăiesc în România reală.

Ne-am dat întîlnire la colț de stradă, să iau hîrtiile, apoi să vorbim un pic. Paul a venit cu documentele într-o pungă. Îi era rușine, îmi evita privirea. N-a putut face copii că n-a avut decît 40 de bani. I-a fost teamă să nu coste mai mult. Am plecat cu el, la biroul de copiat acte. După ce am rezolvat problema, femeia de lîngă Xerox a cerut 1,7 lei. Paul mi-a întins și cei patruzeci de bani ai lui, ca să fie și de la el: „Măcar cu atîta să contribui și eu!”

Am vrut să-i mai dau niște bani, dar a zis ca are pîine pentru fete. N-ar fi vrut să-i primească, cu greu i-a luat.
L-am întrebat ce mai știe despre mama lor.
„A venit de sărbători în țară, mi-a răspuns Paul, a venit și le-a chemat pe fete pînă la ea, le-a dat și ea ceva.”
Ce?, îl întreb.
„Le-a dat, le-a dat 10 lei de fiecare!”

Ce vreau să vă spun? Că sîntem departe de România reală, unde 40 de bani înseamnă ceva, iar 10 lei chiar destul. Ca să vedem cum trăiesc oamenii cu adevărat, trebuie să coborîm mult, mult de tot. Acolo unde noi ne-am sufoca, am fi fără aer. Eu n-am să uit niciodată cum arăta mîna întinsă a lui Paul, ca să dea și el ultimii 40 de bani.

Un gând despre “România reală este mult, mult mai jos decît vă închipuiți. Din nou despre Paul Pintea

Lasă un răspuns

