Ion Columbeanu: „Nu de povești despre mine are nevoie țara, ci de direcții pe care să purceadă”

Ion Columbeanu, tatăl lui Irinel Columbeanu, explică în exclusivitate pentru Gazetino de ce face vizite la Guvern și cîtă apă bea de acolo.

Ziarele au scris că merge în fiecare zi să ia 1,5 litri de apă de la Guvern. Ion Columbeanu neagă acest lucru dar nu și calitatea apei de acolo.

Merg în primul rînd să-mi văd foștii colegi, oamenii cu care am lucrat ani de zile. Nu este adevărat că merg să iau apă de la Guvern, merg cînd și cînd, doar în vizită. Din păcate, trebuie să mă îngrijesc de sănătate, altfel mi-ar face plăcere să-i văd mai des.”, povestește Ion Columbeanu.

Cu apa însă este o altă explicație. Firește, beau și apă plată și apă minerală, dar cu cea de la Guvern e altceva. Domnul Borbely știe ceva, dar nu știe tot. Ne-am întîlnit cam acum doi ani la Guvern, eu luam apă într-un flacon de o jumătate de litru, ca să beau atunci. Am povestit și m-a întrebat de ce nu folosesc de la dozatoare. I-am răspuns: Asta e cea mai bună apă.

Să știți”, explică Ion Columbeanu mai departe, „că în București există două puțuri de forare de 150 de metri adîncime. În timpul comunismului, unul alimenta clădirea Guvernului și celălalt, actuala clădire a MAI, unde înainte era sediul CC. Vedeți, pe vremea comuniștilor nu era apă plată, nici apă la dozator. Sediile principale erau alimentate cu apă din puțuri despre care se spunea că este de foarte bună calitate. Și cred că este, mie așa mi se pare: rece și bună. Nici nu am știut explicația decît tîrziu, la bătrînețe. Poate că m-am și obișnuit cu ea: eu am muncit în clădirea respectivă din 1959, pînă cînd am ieșit la pensie”.

Ion Columbeanu a lucrat în sediul Guvernului din Piața Victoriei timp de 35 de ani. A fost secretar general al Executivului și consilier al prim-miniștrilor României pînă la Petre Roman. Astăzi crede că „țara are nevoie de altceva, nu de povești despre mine, ci de direcții pe care să purceadă.”

Lasă un răspuns

