România neştiută, din dosarele securităţii

Cum arată România din dosare, doamna Doina Cornea?

Monstruoasă! 60 de volume are dosarul Doina Cornea. „Diana” era numele meu de cod. Cu scris urît, uneori ilizibil sînt pline mii de pagini. Cam 5-6 mii. Am putut parcurge doar şapte volume. Atît am reuşit să citesc. Dar destul ca să înţeleg ce maşinărie monstruoasă crease securitatea ca să mă anihileze. Am numărat pînă acum 100 de ofiţeri care se ocupau de mine. Zilnic se trimiteau rapoarte la Bucureşti. Eram obiectivul Diana. Iulian Vlad, Gheorghe Raţiu, …toţi şefii securităţii Româneşti au lucrat la planuri de lucru în ceea ce mă priveşte. Parcă n-aş fi fost un om ci o armată duşmană. Am avut şi experienţe interesante. Securişti simpli au venit să-mi ceară iertare. Iar în filele astea am găsit raportul unui ofişer care îmi scrie numele adevărat şi-mi spune „doamna Cornea”, şi că „realitatea nu este chiar aşa cum pretinde alde ….”. Respectuos la adresa mea şi dispreţuitor faţă de el. Este singura dată cînd în filele dosarului mi se spune doamnă. Pentru că, şi în scris, securiştii te umileau. Am cerut ajutorul Institutului de studiere a comunismului pentru a-mi aduce un voluntar să putem parcurge toate volumele.

Dar cel mai dureros a fost faptul că mi-am găsit acolo aproape toţi prietenii, colegii de la facultate, medicul pe care l-am dus cu maşina. Mă turnau la Securitate fără să fi fost informatori. Spuneau despre mine lucruri jignitoare. M-am îngrozit să văd cît de singură am fost, de fapt. S-a rupt ceva în mine pentru totdeauna. Eu nu mai iubesc acest oraş. Nu mai am admiraţie faţă de oamenii lui. Nu mai cred în nimeni. Ştiu despre delatorii mei că nu erau comunişti convinşi, dar făceau acele mizerii ca să pară fideli sistemului. Ei au încercat să mă distrugă pe mine pentru ceea ce eram, pentru ca ei să pară ceea ce nu erau. Cîtă stupiditate! Şi acum sînt tot ei. N-au murit. Cum nici eu n-am murit.

Lasă un răspuns

